Hulp nodig met het vinden van OV chipkaart?
Bel nu!

OV chipkaart

Klantenservice hulp

Wilt u snel in contact komen met de OV chipkaart klantenservice, dan kunt u ons informatienummer bellen. Wij zijn een informatieservice die u snel en eenvoudig verder kan helpen aan de gewenste informatie.

Contact met de OV chipkaart klantenservice

U wilt graag de OV chipkaart klantenservice bellen. Zo kunt u vragen hebben over uw persoonlijke OV chipkaart of u kunt uw kaart zijn verloren tijdens de reis. Door direct ons informatienummer te bellen, kunnen wij u zo snel mogelijk in contact brengen met de OV chipkaart klantenservice. Het is niet altijd makkelijk om de antwoorden op uw vragen of de juiste informatie te vinden op de OV chipkaart website, iedere situatie is namelijk anders. Door contact op te nemen met de OV chipkaart klantenservice via onze doorschakeldienst kunt u snel al uw vragen stellen aan de OV chipkaart helpdesk.

Informatie over OV chipkaart

De OV chipkaart maakt het mogelijk dat u overal gemakkelijk kan reizen. Of u nu met de metro, trein, bus, tram of fiets gaat. Het maakt niet uit met welke openbaar vervoerder u reist. U kunt namelijk overal in- en uitchecken met uw persoonlijke OV chipkaart. Geen gedoe met kaartjes meer. Reis volledig onbezorgd door heel Nederland met de OV chipkaart. U kunt een persoonlijk abonnement of reisproduct nemen en dit op de kaart zetten of u kunt de kaart op servicepunten, stations of online eenvoudig opwaarderen. Kies een abonnement dat perfect aansluit op uw levensstijl en maak uw reiservaring volledig onbezorgd en aangenaam.

Wanneer kan ik de klantenservice van OV chipkaart bereiken?

De openingstijden van OV chipkaart zijn:

  • OV chipkaart klantenservice: Maandag tot en met vrijdag van 7.00 tot 21.30 uur. In het weekend en op feestdagen bereikbaar tussen 10.00 en 16.00.

Telefoonnummers van OV chipkaart

Bij urgente vragen kunt u de OV chipkaart klantenservice bereiken op het telefoonnummer 0900-0980. Heeft u uw OV chipkaart verloren of is de kaart gestolen? Bel dan zo spoedig mogelijk dit nummer om een medewerker de kaart te laten blokkeren. U kunt de OV chipkaart ook eenvoudig zelf blokkeren op uw MijnOV chip account. Onthoud dat u een anonieme OV chipkaart niet kan laten blokkeren.

De OV chipkaart klantenservice bellen

Wanneer u de OV chipkaart klantenservice belt om uw persoonlijke OV chipkaart te laten blokkeren bij verlies of diefstal, is het belangrijk om uw rekeningnummer bij de hand te houden. Uw rekeningnummer is namelijk nodig voor de saldoteruggave en de betaling voor de vervangende kaart.

Andere manieren om in contact te komen met OV chipkaart

De OV chipkaart klantenservice is niet alleen telefonisch te bereiken. Op de OV chipkaart website is veel informatie te vinden. Zo vindt u hier een uitgebreide database aan veelgestelde vragen en tips. Daarnaast kunt u zelf veel regelen, beheren en wijzigen via uw persoonlijke MijnOV chip account. Hierdoor heeft u altijd en overal inzicht in uw reizen, saldo, status van uw kaarten en abonnementen. In uw persoonlijke account kunt u ook uw kaart blokkeren of laten vervangen.

U kunt ook inloggen op uw account via de MijnOV chip app. Mocht u er niet uitkomen, dan kunt u ook uw vragen stellen via de online OV chipkaart helpdesk. Zo kunt u in contact komen met het support team via de Twitter pagina van OV chipkaart. De online helpdesk is van maandag tot en met vrijdag beschikbaar tussen 08.30 en 17.00. U kunt op de website van OV chipkaart ook vinden waar het dichtstbijzijnde OV chipkaart servicepunt zich bevindt om uw kaart op te laden.

De verschillende manieren om met OV chipkaart contact op te nemen:

  • Telefonisch     
  • MijnOV chip
  • MijnOV chip app
  • OV chipkaart servicepunt
  • Twitter

OV chipkaart aanvragen

Iedereen kan een persoonlijke OV chipkaart aanvragen via de OV chipkaart website. Een persoonlijke OV chipkaart kost €7,50 en is vijf jaar geldig. U ontvangt de kaart binnen zes werkdagen. Vervolgens kunt u via uw MijnOV chip account, via de MijnOV chip app of via een servicepunt uw OV chipkaart altijd opwaarderen. U kunt met een persoonlijke OV chipkaart altijd en overal uw reizen en reiskosten inzien via uw persoonlijke account. U kunt een abonnement of reisproduct op uw kaart zetten of laten zetten via uw werk of studie.

Zo kunt u er een enkele reis, een student weekabonnement of een woon-werkverkeer reisproduct opzetten. Met een OV chipkaart hoeft u niet langer na te denken over losse kaartjes. U betaalt al uw reizen in het openbaar vervoer gewoon met uw eigen OV chipkaart. Een anonieme OV chipkaart kunt u ook kopen op station en bij servicepunten van vervoerders, supermarkten en tabakszaken. Verder kunt u een anonieme OV chipkaart met meerdere mensen gebruiken, maar de kaart is niet beschermd bij diefstal of verlies.

Onbezorgd reizen met de OV chipkaart

Wilt u genieten van een onbezorgde reis met het openbaar vervoer, dan kan uw persoonlijke OV chipkaart hierbij niet ontbreken. U kunt bij elke vervoerder in- en uitchecken wat de reis zeer eenvoudig maakt. Het is altijd verstandig om uw reis van tevoren te plannen. Dit kunt u doen via reisplanners van de openbaar vervoerders. Daarnaast vindt u op de website van de betreffende vervoerder ook actuele werkzaamheden en storingen. Zo weet u precies wat u tijdens uw reis kan verwachten en hoe u het beste de reis kan plannen. Heeft u vragen over specifieke reisinformatie, zoals vertrektijden, stations, storingen of werkzaamheden? Dan moet u de klantenservice van de vervoerder contacteren. Heeft u verdere vragen of klachten over een abonnement, dagkaart, reisproduct of tarieven in een specifieke regio? Met deze vragen kunt ook terecht bij de openbaar vervoerder.

Zakelijke OV chipkaart

Bent u geïnteresseerd in een zakelijke OV chipkaart voor uw organisatie, instantie of bedrijf? Dan kunt u contact opnemen met de bedrijvenkaartaanbieders. Deze aanbieders kunt u op de website van OV chipkaart vinden. De zakelijke OV chipkaart wordt aangeboden voor medewerkers van bedrijven en organisaties. U kunt dan geen gebruik maken van de online diensten van OV chipkaart. Zo kunt u niet uw reishistorie inzien of uw saldo zelfstandig opwaarderen.